Article

Blog Entry



Bolti chips helyett egészséges, finom és házilag elkészíthető chipsek

Bolti chips helyett egészséges, finom és házilag elkészíthető chipsek bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
2014-07-25

A chips nagyon finom, ráadásul könnyű beszerezni és rengeteg féle ízben kapható. Viszont ezek sajnos még mindig nem egészségesek, hiszen teli vannak kalóriával és magas a transzzsír- és a nátriumtartalmuk. Szinte mindannyiunknak vannak gyenge pillanatai, amikor könnyen elcsábulunk a chipses polc láttán. Szerencsére azonban léteznek olyan chipsek is, amik rendkívül egészségesek és még finomak is. Ismerkedj meg velük Te is, és válaszd ki az ízlésednek legmegfelelőbbeket!

1. Cékla chips
Erős antioxidáns hatása miatt az egyik legjobb választás a krumpli chips helyett. Kiváló vérnyomáscsökkentő, és csökkenti a szívinfarktus kockázatát. Ha nem szereted a céklát, akkor valószínűleg a belőle készült chips sem lesz a kedvenced, de ha csinálsz hozzá valamilyen finom mártogatóst, akkor szinte észre se fogod venni, hogy nem burgonya chipset ropogtatsz!

Cékla chips

2. Banán chips
Ha valami nagyon finomra és ropogósra vágysz, válaszd a banán chipset a sima helyett! A banánnak magas a rost- és káliumtartalma, továbbá kiváló energiaforrás a szervezetnek. Bár egyszerűbb simán megenni egy friss banánt, mégis ha van rá időd, akkor érdemes chipset készíteni belőle. A családban tuti mindenki imádni fogja, főleg a gyerekek!

Banán chips

3. Tofu chips
A házilag készített tofu chips extra egészséges és étrend-barát. Alacsony a kalória- és zsírtartalma, illetve magas a fehérjetartalma. Mivel a tofu chips szinte ízetlen, ezért bátran kombinálhatod a kedvenc mártogatósaiddal. Ha ezt választod a hagyományos chips helyett, akkor sose kell majd úgy érezned, hogy bűnöztél.

Tofu chips

4. Tortilla chips
Bár tortilla chipset is lehet kapni a boltokban, akár otthon is elkészítheted a sajátodat. Az a helyzet a bolti tortillával ugyanis, hogy némelyik nagyon sós vagy olajos, emiatt igen magas lehet a kalóriatartalmuk is. A házi készítésű tortilla sokkal egészségesebb és finomabb is, mivel Te tudod szabályozni, hogy mennyi sóval, illetve olajjal csinálod.

Tortilla chips

5. Pita chips
Ez a chips áll a legközelebb a burgonya chipshez. Annyi a különbség a kettő között, hogy a pita chips sokkal egészségesebb és finomabb, főleg fokhagymával vagy fahéjjal fűszerezve. Tunkolhatod salsa vagy guacamole szószba, de magában is nagyon ízletes fogás. A boltban kapható pita chips a tortillához hasonlóan nem túl egészséges a benne található rengeteg nátrium és olaj miatt. Ha otthon készítesz pita chipset, mindenképp teljes kiőrlésű lisztet vegyél hozzá!

Pita chips

6. Padlizsán chips
A padlizsán teli van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, ezen kívül remek étkezési rost forrás. Egy bögre főtt padlizsán a napi B1 és B6 vitamin körülbelül 2-5%-át fedezi. Egy kis borssal és sóval vagy akár petrezselyemmel, fokhagymával, parmezánnal megszórva isteni snack tud lenni a nap bármelyik szakában.

Padlizsán chips

7. Mango chips
Rengeteg érv szól a mango fogyasztása mellett. Magas a C-vitamin és pektin tartalma és rengeteg rost található benne, ami segít a koleszterinszint kordában tartásában. Bár a mango chips hihetetlenül finom, viszonylag magas a cukortartalma, ezért mindenképp mértékkel fogyaszd!

Mango chips

8. Répa chips
Magas A-vitamin tartalmánál fogva segít a rák megelőzésben, az egészséges és szép bőr elérésében, ezen kívül fiatalító hatással is rendelkezik. A répa chips az egyik legjobb választás a bolti chips helyett. Mielőtt megsütnéd a répa szeleteket, adj hozzá szerecsendiót és fahéjat, hogy még finomabb legyen a végeredmény!

Répa chips

9. Cukkini chips
A cukkini kiváló B-vitamin forrás, ezért rendszeres fogyasztásától szép lesz a bőröd és fényes a hajad. Az egyik legfinomabb formája a cukkininek garantáltan a chips. Mielőtt bekerülnek a sütőbe, sózd, borsozd a szeleteket, és spricced meg őket egy kis olívaolajjal, de tojásfehérjébe vagy zsemlemorzsába mártva is csodás chipset készíthetsz!

Cukkini chips

10. Alma chips
Az alma jótékony hatásáról biztosan mindenki hallott már. Csökkenti a koleszterinszintet, a cukorbetegség és a hasnyálmirigy rák kockázatát, valamint erősíti az immunrendszert. Bár kell egy kis türelem az alma chips elkészítéséhez, érdemes vele foglalkozni, mert az eredmény utáozhatatlan!

Alma chips

Bár ezek a zöldség/gyümölcs chipsek jóval egészségesebbek, mint a burgonya chipsek, azért ezeknél sem árt odafigyelni az eéfogyasztott mennyiségre. Sose feledd, hogy a boltban vásárolt chipsek közül szinte mindegyik egészségtelenebb azoknál, amiket Te magad sütsz meg otthon!

Tags: , , , ,

Comments are closed.