Article

Blog Entry



4 tipp a fittséghez, egészséghez

4 tipp a fittséghez, egészséghez bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
2015-04-16

1. Cél nélkül ez sem megy!
Tudd, mit akarsz elérni, tudd hogy mit kell még megtenned, mert ezek nélkül nem lesz sem terved, sem sikerélményed, aztán elmegy a kedved mindentől, és csak a tv előtt fogsz ücsörögni megint. Legyen távlati célod, tudd azt is hogy mit akarsz elérni hosszabb távon, de legyenek rövid távú célok is, amik segítenek mindig sikerélményt gyűjteni. Ha jövőre le akarsz futni egy maratonit, de most még csak 500 méter megy, és minden nap tíz méterrel fogsz tudni többet megtenni, akkor kb. a jövő héten megy el a kedved az egésztől.

De ha teljesíteni akarsz jövőre egy maratonit, most 500 m megy, de a jövő hónapra 700 métert akarsz teljesíteni, ez elérhető, és erőt és lelkesedést ad, hogy utána 1 km legyen belőle. De persze lehet versenyeredmény, testsúly, testzsírszázalék, vállszélesség, derékbőség, ruhaméret is a cél, ezt már neked kell tudnod.

2. Játssz másokkal!
Ha mindig csak egyedül nyűvöd a súlyokat, meg a futópadot, akkor itt az ideje hogy kicsit kitörj ezekből, és elkezdj másokkal is sportolni. Ne feledjétek, mindenkiben ott bújik még ráadásul a gyermekkori önmaga, mindenki szereti ha játszanak vele. Ne feledd az egészség nem csak a testre vonatkozik, ugyanolyan fontos a lelki egészség, és a tudati is.

3. Legyen vészeseti terved!
Mármint az edzésekre. Mert nem lesz mindig megoldható, hogy a betervezett edzésre el tudj menni. De azért ilyenkor sem kell kihagynod teljesen a mozgást, ha egy kicsit előre gondolkodtál. Tarthatsz otthon pár alapvető edzőeszközt, és megtanulhatod hogyan lehet az otthoni tárgyakkal sportolni (ezekről tervezek majd egy cikksorozatot). Vehetsz is pár alapvető eszközt otthonra. Ha ez csak 1 pár súlyzó, meg egy ugrálókötél, akkor még olcsón meg is úsztad, és mindenre elég ha ügyes vagy. És persze szét is nézhetsz hogy milyen edzések vannak még a környékben ahová be-be lehet ugrani, vagy melyik konditerem van nyitva tovább mint a többi. Akkor is haladhatsz a siker felé, ha valami megnehezíti az utad.

4. Vissza az alapokhoz!
Néha már nem lehet tudni, hogy a számtalan új edzőgép, edzésmódszer, és terv közül mi az ami tényleg jó lehet. De ha legalább időnként visszatérsz a régi jól bevált dolgokhoz, az nem árthat. A kocogás, az ugrálókötelezés, a fekvőtámasz, tolódzkodás, húzódzkodás és a többi régi-régi jól bevált gyakorlat viszont biztosan nem lesznek mellényúlások, sőt, néha nagyon jók tudnak lenni kiegészíteni a jelenlegi edzéstervet.

Tags: , , , , , ,

Comments are closed.