Articles

Latest From Blog



A legközelebbi repülőjegy vásárlásnál fontolja meg az alábbi tippeket, hogy pénzt tudjon spórolni!

Alaposan nézzen utána az olcsó jegyeknek
Semmi sem hatékonyabb, mint az online árösszehasonlító oldalak. A viteldíjak változóak, attól függően, hogy melyik légitársaságról van szó. Amennyiben az adott útirányt több légitársaság honlapján is megnézi, látni fogja milyen jelentős eltérések lehetnek. Legyen kitartó és nagyon alapos, így meg fogja találni a legolcsóbb repjegyet.

Repülőjegyek

Legyen rugalmas
Jelentős pénzt spórolhat azzal, ha rugalmas +/- 3 nap járatait is átnézi, hiszen lehet, hogy a kitűzött napon dupla akkora összeget kérnek egy jegyért, mint például 1 nappal rá. Idő, nap, hét és évszak mind-mind befolyásolják a jegyek árait. Olcsóbb repülőjegyet úgy foghat ki, ha hónapokkal az utazás előtt foglal, illetve ha az utolsó pillanatban. Hiszen minden légitársaság szokott akciós helyeket kínálni egy-egy járatra, hogy kitöltsék az üres helyeket.

Nézzen körül több repülőtéren
Mint már említettem, a különböző légitársaságok más és más áron kínálhatják ugyanazt az utat. Igaz ez akkor is, ha repülőterekről van szó, hiszen nem biztos, hogy a legközelebbi reptér a legolcsóbb. Főleg ha közvetlen járatot keresünk valahová. Meglehet, hogy még a transzferrel együtt is jobban jár, ha egy messzebbi repülőtérről utazik. Vagy foglaljon egyirányú jegyeket, két különböző társaságtól, ha úgy jobban megéri.

Kérjen akciós ajánlatokat
Egyik remek módja a spórolásnak, ha folyamatosan figyeli az akciókat, na de kinek van erre ideje? Éppen ezért iratkozzon fel hírlevelekre, ez a szolgáltatás már a legtöbb társaság oldalán elérhető. Csupán be kell állítania az időpontot, hogy mikor utazna, az összeghatárokat, és az úti célt, hogy hová menne, valamint hogy last minute utak is érdeklik-e esetleg. Ezt követően pedig csak várnia kell az e-maileket és gyorsan lecsapni az Önnek megfelelő ajánlatra.

Számolja ki a végső árat
Mielőtt fizetni szeretne, győződjön meg róla, hogy amit lát az a végső ár. Gyakran ugyanis a végső ár váratlanul sokkal több lehet, hiszen hozzáadódnak a különböző adók vagy más járulékos költségek is. Hogy elkerülhesse a felesleges kiadásokat nézzen utána, hogy ezek közül melyek kötelezőek és melyek nem (például nem muszáj a légitársaság által ajánlott utasbiztosítást kérnie, választhat más, kedvezőbb ajánlatot is). Mindig adjon hozzá tehát az árhoz legalább 30%-ot!

Hozzászólások kikapcsolva

Fogyás sétával
Jó formában lenni fizikálisan és mentálisan is megéri. Az egyik legnagyobb előnye kétségtelenül az egészségesebb és hosszabb élet. Ha szeretne igazán jó kondiban lenni, de nem kedveli a futást, még nem veszett minden, hiszen gyaloglással is lehet fogyni. Ráadásul bárhol, bármikor megteheti. Természetesen emellett a testmozgás mellett is elengedhetetlen az egészséges étrend, más különben hiába minden erőfeszítésének. Most kiderül, hogyan gyalogoljon hatékonyan, ha fogyni szeretne!


1. Gyaloglás szünetekkel
Gyaloglás közben tartson szüneteket, és csináljon 15 fekvőtámaszt, 40 guggolást és 40 terpeszugrást. Jobban fognak égni a kalóriák és hamarabb kerül formába, ha beiktatja ezeket a gyakorlatokat. Ez az egyik leghatékonyabb módja a fogyókúrás gyaloglásnak.

2. Gyors gyaloglás
Ha szeretne megszabadulni a plusz kilóktól, egyáltalán nem mindegy, milyen tempóban gyalogol. Ha sokat gyalogol, az is hatékony lehet, de a sebesség ekkor is létfontosságú. Próbáljon meg gyorsabban menni, hogy több kalóriát égessen!

3. Relaxaló gyaloglás
Ha szeretné kicsit kikapcsolni az agyát egy stresszes munkanap végén, vagy felfrissülne, mielőtt munkába menne, sétáljon egy nagyot! A kalóriák égetésén túl sokkal jobb lesz a közérzete és tisztábban fog tudni gondolkodni. Ráadásul a gyaloglás segít a stressz kezelésében és javíthat a hangulatán!

4. A dolgos hétköznapokra
Ha sűrű a napi menetrend, egyik feladat követi a másikat, néha nehezünkre eshet minden telefonhívásra válaszolni. Ez azonban könnyen áthidalható, ha a napi edzést kiváltja egy jó kiadós gyaloglással, miközben elintézheti a telefonokat. Persze nem lehet telefonálni meg relaxálni is egyszerre, de ha nincsen ideje mindenre, akkor ez a módszer segíthet.

5. Hosszú séta
Ha valóban szeretne lefogyni, heti kétszer legalább el kell mennie egy hosszú sétára. Próbáljon meg hozzáadni egy pár km-t, és hamarabb eléri célját. Ha például általában 3-4 km-t szokott gyalogolni, akkor próbálja meg növelni 2-3 km-rel, így előbb megszabadulhat a felesleges kilóktól.

6. Társas séta
Vigye magával a barátját, anyukáját, testvérét vagy szomszédját egy közös gyaloglásra! Higgye el, jól fog szórakozni! Pláne ha mondjuk hasonlók a céljaik, miért ne csinálnák együtt? Miközben ápolják a kapcsolatukat, még le is fogynak együtt. Ez egy rendkívül hatékony módja annak, hogy az ember ne veszítse el a motivációját és kitartson terve mellett.

7. Dombra fel!
Dobja fel a gyaloglást egy kis szintkülönbséggel! Először egy kicsit keménynek tűnhet, de megéri küzdeni. Látogasson el a közeli kiránduló helyre, és tegye próbára a testét!

Hozzászólások kikapcsolva

A chips nagyon finom, ráadásul könnyű beszerezni és rengeteg féle ízben kapható. Viszont ezek sajnos még mindig nem egészségesek, hiszen teli vannak kalóriával és magas a transzzsír- és a nátriumtartalmuk. Szinte mindannyiunknak vannak gyenge pillanatai, amikor könnyen elcsábulunk a chipses polc láttán. Szerencsére azonban léteznek olyan chipsek is, amik rendkívül egészségesek és még finomak is. Ismerkedj meg velük Te is, és válaszd ki az ízlésednek legmegfelelőbbeket!

1. Cékla chips
Erős antioxidáns hatása miatt az egyik legjobb választás a krumpli chips helyett. Kiváló vérnyomáscsökkentő, és csökkenti a szívinfarktus kockázatát. Ha nem szereted a céklát, akkor valószínűleg a belőle készült chips sem lesz a kedvenced, de ha csinálsz hozzá valamilyen finom mártogatóst, akkor szinte észre se fogod venni, hogy nem burgonya chipset ropogtatsz!

Cékla chips

2. Banán chips
Ha valami nagyon finomra és ropogósra vágysz, válaszd a banán chipset a sima helyett! A banánnak magas a rost- és káliumtartalma, továbbá kiváló energiaforrás a szervezetnek. Bár egyszerűbb simán megenni egy friss banánt, mégis ha van rá időd, akkor érdemes chipset készíteni belőle. A családban tuti mindenki imádni fogja, főleg a gyerekek!

Banán chips

3. Tofu chips
A házilag készített tofu chips extra egészséges és étrend-barát. Alacsony a kalória- és zsírtartalma, illetve magas a fehérjetartalma. Mivel a tofu chips szinte ízetlen, ezért bátran kombinálhatod a kedvenc mártogatósaiddal. Ha ezt választod a hagyományos chips helyett, akkor sose kell majd úgy érezned, hogy bűnöztél.

Tofu chips

4. Tortilla chips
Bár tortilla chipset is lehet kapni a boltokban, akár otthon is elkészítheted a sajátodat. Az a helyzet a bolti tortillával ugyanis, hogy némelyik nagyon sós vagy olajos, emiatt igen magas lehet a kalóriatartalmuk is. A házi készítésű tortilla sokkal egészségesebb és finomabb is, mivel Te tudod szabályozni, hogy mennyi sóval, illetve olajjal csinálod.

Tortilla chips

5. Pita chips
Ez a chips áll a legközelebb a burgonya chipshez. Annyi a különbség a kettő között, hogy a pita chips sokkal egészségesebb és finomabb, főleg fokhagymával vagy fahéjjal fűszerezve. Tunkolhatod salsa vagy guacamole szószba, de magában is nagyon ízletes fogás. A boltban kapható pita chips a tortillához hasonlóan nem túl egészséges a benne található rengeteg nátrium és olaj miatt. Ha otthon készítesz pita chipset, mindenképp teljes kiőrlésű lisztet vegyél hozzá!

Pita chips

6. Padlizsán chips
A padlizsán teli van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, ezen kívül remek étkezési rost forrás. Egy bögre főtt padlizsán a napi B1 és B6 vitamin körülbelül 2-5%-át fedezi. Egy kis borssal és sóval vagy akár petrezselyemmel, fokhagymával, parmezánnal megszórva isteni snack tud lenni a nap bármelyik szakában.

Padlizsán chips

7. Mango chips
Rengeteg érv szól a mango fogyasztása mellett. Magas a C-vitamin és pektin tartalma és rengeteg rost található benne, ami segít a koleszterinszint kordában tartásában. Bár a mango chips hihetetlenül finom, viszonylag magas a cukortartalma, ezért mindenképp mértékkel fogyaszd!

Mango chips

8. Répa chips
Magas A-vitamin tartalmánál fogva segít a rák megelőzésben, az egészséges és szép bőr elérésében, ezen kívül fiatalító hatással is rendelkezik. A répa chips az egyik legjobb választás a bolti chips helyett. Mielőtt megsütnéd a répa szeleteket, adj hozzá szerecsendiót és fahéjat, hogy még finomabb legyen a végeredmény!

Répa chips

9. Cukkini chips
A cukkini kiváló B-vitamin forrás, ezért rendszeres fogyasztásától szép lesz a bőröd és fényes a hajad. Az egyik legfinomabb formája a cukkininek garantáltan a chips. Mielőtt bekerülnek a sütőbe, sózd, borsozd a szeleteket, és spricced meg őket egy kis olívaolajjal, de tojásfehérjébe vagy zsemlemorzsába mártva is csodás chipset készíthetsz!

Cukkini chips

10. Alma chips
Az alma jótékony hatásáról biztosan mindenki hallott már. Csökkenti a koleszterinszintet, a cukorbetegség és a hasnyálmirigy rák kockázatát, valamint erősíti az immunrendszert. Bár kell egy kis türelem az alma chips elkészítéséhez, érdemes vele foglalkozni, mert az eredmény utáozhatatlan!

Alma chips

Bár ezek a zöldség/gyümölcs chipsek jóval egészségesebbek, mint a burgonya chipsek, azért ezeknél sem árt odafigyelni az eéfogyasztott mennyiségre. Sose feledd, hogy a boltban vásárolt chipsek közül szinte mindegyik egészségtelenebb azoknál, amiket Te magad sütsz meg otthon!

Hozzászólások kikapcsolva

A klímaberendezések jótékony, hűsítő hatását mindenki jól ismeri, ugyanakkor kevesen vannak tisztában ezen szerkezetek kártékony, egészségünkre káros tulajdonságaikkal.
Igaz, hogy a hűtött helyiségekben kellemesebb a pihenés és a munka is, de vannak szabályok, melyeket jó betartani, ha otthonunkban, irodánkban vagy autónkban használunk valamilyen légkondicionáló berendezést.

Klíma

Milyen káros hatásai lehetnek?
A hideg-meleg hőmérséklet változáshoz mindenki másképp tud alkalmazkodni. A változás főleg légző szervrendszeri és vérkeringési problémákat okozhat, továbbá influenzaszerű tünetek és ízületi problémák is előjöhetnek. A száraz levegő hatására a nyálkahártyák kiszáradhatnak, súlyosabb esetben kötőhártya-gyulladás is kialakulhat. Ha közvetlenül ér minket a hideg levegő, az bőrünket is száríthatja. Sokaknál jelentkeznek ezen kívül allergiához hasonló tünetek is (fejfájás, orrfolyás, köhögés, könnyezés).

Megfázás

Mire érdemes figyelni?
A felszerelésnél olyan helyre tegyük a légkondit, hogy annak sugara ne érjen közvetlenül minket.
Sokat számít, hogy a vásárolt berendezés antiallergén szűrővel legyen felszerelve.
Rendszeresen tisztítsuk ki a szűrőjét.
A hőmérsékletet úgy állítsuk be, hogy 10 Celsius foknál ne legyen nagyobb az eltérés a kinti hőmérséklettel szembe.

Hozzászólások kikapcsolva

Egyre többen kezdenek otthoni barkácsolásba, hogy valami régiből vagy elavultból egy menő, új tárgyat alkossanak maguknak. Az egyik nagy sláger most a raklapból készített berendezési tárgy. Ilyen különleges bútorokkal nem csak otthonokban, hanem egyre több közterületen, illetve kávézóban, étteremben, szállodában is találkozhat. Előnyük, hogy nagyon olcsóak, ugyanakkor tartósak és egy kis színnel könnyen beilleszthetők bármilyen környezetbe. Kimondottan praktikusak például a kertben, hiszen legyen bármilyen időjárás, akár 2-3 évet is átvészelnek.

Készíthet belőlük mondjuk ágykeretet, bortartót, kerti bútort, napozóágyat, virágládát, stb.

Raklap ágy

Virágtartó raklapból

Raklap könyvespolc

Raklap napozóágy

Kerti bútor raklapból

Raklapból fürdőszobakellék

Bortartó raklapból

Gondolta volna, hogy egy olyan hétköznapi tárgyból, mint a raklap, ilyen lenyűgöző bútorokat kreálhat? Elkészítésük nem igényel nagy szaktudást, csupán kell egy jól kigondolt ötlet (amit könnyedén talál még az interneten), pár egyszerű szerszám, festék és kevés ráfordított idő.